l'arnaque sur le net

Tous les sujets "Autre" MG anciennes non spécifiques à un modèle MG.
Répondre
michel

l'arnaque sur le net

Message par michel »

J?ai passé des annonces pour la vente d?une voiture dans des magazines français, ces annonces sont parues su le net, j?ai reçu deux mail, un certain w. morris du pays de Galles ! et un certain o. martinez, leur histoire tout à fait identique sent l?arnaque à plein nez. Méfiez vous.
salut
williams morris
But to assure you that i am very willing to buy this car, and for you to keep it for me, i am making a non-refundable deposite of 1000 euros for the car. so as soon as my shippers agent have seen the car, and has conirm it satisfactory, he will pay the balance 20500 euro to you in cash when he comes for the inspection/ shippment. Therefore, concerning deposite payment for the car, my client in your Lille France, owes me 5200euros, so i will instruct him to issue payment of that amount to you (french euro bank draft) , once you've Claimed / cashed the draft, deduct how much the deposite for the car cost 1000 euros, and then the balance you will
send over to my shippers agent, to enable him transport himself to your location, and also to come with a mechanic friend of his. If this will be alright by you, then i will be needing your contact details (FULL NAMES AND ADDRESS) , so that the Draft can be addressed and sent to you soon. Hope to hear from you soon

oliver martinez
i would want you to know that i am willing to send payment to you by my client who owes me 35,000 euros and he as agreed to send a cheque to you of that amount
I'll like to make payments through wire transfer method for confidentiality of documents.For the pick up,I have arranged for that my shipping agent
will come for the pick up as soon as the payment is settled..Anyway,I just want to inform you that in order to proceed with the wire transfer,i will need some details from you .
further,I will need you to forward me your full
contact details and banking details which is highly
needed for the transfer
as soon as this is provided, i would also like you to give me the name of your bank manger or cashiers or probably someone close to you in the bank . in othe for it to be easy for the cheque to be cashed .
as soon as the cheque is cashed,you would then collect how much i bought the car and have the rest of the funds sent to my shipping agent in other for him to be at your location.
neo

arnaque

Message par neo »

**SMS**,

J'ai également faillis me faire avoir de la même sorte pour la vente d'une 2cv.

Je venais juste de faire paraitre l'annonce sur le web que dans la journée je recevais une réponse par une personne se disant de la GB il me proposait de me fournir un chèque de 5000 euros et je devais lui envoyé la différence ( un truc comme ça).
Je me suis méfié.

Ces affaire ont été largement médiatisés par la télé.
Il s'agit de personne effectuant des fraudes, ils sont pour la plupart issue des pays africain bien rodé dans ce genre d'escroquerie.
Bien cordialement néo
http://bchtl41.free.fr
Cedric

Message par Cedric »

En effet, c'est une arnaque basée sur une faiblesse du système bancaire francais :

1) La banque encaisse le chèque et crédite le compte
2) Le vendeur content envoie le chèque de différence à l'acheteur.
3) Les vrais controles sur le chèque ne commencent que quelques jours après.
4) Le chèque est controlé. Merde, il est pas bon !
5) Le compte du vendeur est débité du montant du chèque mais dommage, l'"acheteur" a encaissé son chéque lui...

Conclusion :
- L'acheteur n'a pas acheté la voiture.
- L'acheteur n'a rien déboursé.
- Le vendeur a toujours sa voiture, mais il a payé le "différence" à l'"acheteur".

Cédric.
Répondre