Hauteur de cuve HIF BGT de 1974

Echappement, carburant, ...
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Black Tulip
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Hauteur de cuve HIF BGT de 1974

Message par Black Tulip »

Une grosse partie de la question est dans le titre.
Suite à un flotteur percé j'ai changé mes deux flotteurs et pointeaux.
Avez vous valeur et methode de reglage pour les HIF (cuve integrées aux carbus)sachant que la voiture est parmis les dernières chrome bumper et moteur 18 V.
En espérant avoir été assez précis.
lassé

Message par lassé »

checking that the point of the float (arrowed) is 0.04 +/- 0.02 in (1.0 +/- 0.5 mm) below the level of the float chamber face
ImageAlbum MG
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Black Tulip
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Message par Black Tulip »

Simple, rapide, concis.
Merci.
Renou-Invité

Message par Renou-Invité »

Bon courage.


Fit the jet bearing, long end towards the float.
53. Fit the jet bearing nut.
54. Clean or renew the filter and fit the float needle
55. Fit the needle valve, spring loaded pin uppermost.
56. Fit the float and secure with the pivot pin.
57. Hold the carburettcr in the inverted position SO
that the necdle valve is closed by the weight of the
float only. Check using a straight edgc that the
point on the float, arrowcd on the illustration, is
1.0 to 1.5 mm (0.04 to 0.062 in) below the level of
the float chamber face, dimension ?A?.
58. Adjust the float position by carefully bending the
brass pad until the correct dimension is achieved.
Aftcr adjustmcnt, check that the float pivots freely
about the spindle.
seat.
I/ I 57 F? I I
I
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