boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
- salva57
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Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
J’ai aussi une boîte t9 ford et franchement un régal,précise et course du l’évier courte...
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Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
bonjour a tous , je peux vous faire par de mon expérience ; j'avais une boite 3 Synchro sans OVD sur une mGB de1965 .La boite était fatiguée , et trouvant les pièces avec difficulté , je suis passé a la boite 5 T9 FORD .
Je n'ai pas regretté mon choix , que du bonheur ... un étagement très agréable ,équivalent a une auto moderne pas de sur ou sous régime , on roule sur le couple , ce qui transforme l'agrément de conduire .
La démultiplication finale est identique a la boite 4 OVD .
Certes la modification a un cout , mais celui ci est largement compensé
par un agrement de conduite accru .
Je vous conseille d'en essayer une vous serez plus que conquis .
cordialement
Je n'ai pas regretté mon choix , que du bonheur ... un étagement très agréable ,équivalent a une auto moderne pas de sur ou sous régime , on roule sur le couple , ce qui transforme l'agrément de conduire .
La démultiplication finale est identique a la boite 4 OVD .
Certes la modification a un cout , mais celui ci est largement compensé
par un agrement de conduite accru .
Je vous conseille d'en essayer une vous serez plus que conquis .
cordialement
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
Bonjour, une personne pourrait m'expliquer pourquoi mon Overdrive fonctionne que sur la quatrième et non sur la troisième merci
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
une personne
cela dépend de quelle année est votre bagnole, sur les dernier modèle et plus particulièrement celles du marché Nord Américain, l’overdrive ne fonctionnait que sur le quatrième rapport et de plus une vanne fermait l’alimentation de l’avance à dépression. pollution ...
si votre bagnole est une factory V8 l’overdrive ne fonctionne que sur le quatrième rapport.
vacuum switch
Album MG
cela dépend de quelle année est votre bagnole, sur les dernier modèle et plus particulièrement celles du marché Nord Américain, l’overdrive ne fonctionnait que sur le quatrième rapport et de plus une vanne fermait l’alimentation de l’avance à dépression. pollution ...
si votre bagnole est une factory V8 l’overdrive ne fonctionne que sur le quatrième rapport.
vacuum switch
Album MG
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
Procédure de vérif. simple : 1 voltmètre aux bornes de l'interlock switch de la boîte mesurera O Volt en 4 ème et 12 Volts en 3.
- JMAU
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Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
Il semblerait que les MGB sorties après février 77 n'aient l'OD qu'en 4e.ROEDER a écrit :Bonjour, une personne pourrait m'expliquer pourquoi mon Overdrive fonctionne que sur la quatrième et non sur la troisième merci
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Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
Sur les premières V8 l’overdrive fonctionnait bel et bien sur les rapports 3 et 4.
Guy
Guy
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
les premières
jusque en janvier 1974, ils ont modifié parce que le pignon de troisième ne supportait pas le dés enclenchement de l’overdrive à la volée.
« V8s originally had OD on 3rd and 4th, changing to 4th gear only to prevent damage to the OD unit. A V8 Register survey estimates 60% of chrome bumper cars had OD 3rd. All bar three (out of 65) up to car number 1160 (Dec 73/Jan 74), then a gap in knowledge to 1195 with 1170 and 1172 having OD 3rd, then virtually no cars up to the end of production. However four cars after the apparent change point claim to have had OD 3rd from new, the last being 1622 (May 74). The Parts Catalogue states it changed at "(G)A1404" i.e. gearbox No. A1410. The transcript of a talk by Don Hayter in 2002 has Geoff Allen who worked in Rectifications during the development of the V8 stating that the modification was done on the press and early cars, but then Geoff agrees with Victor Smith that the mod wasn't done until car number 1300 or thereabouts! In David Knowles's 'MG V8' Geoff Allen writes that "Over the 1973 Easter Bank Holiday, and for several days and overtime evenings afterwards, a number of shop rectification fitters worked on the ten press cars and two other cars to remove the overdrive operation on third gear, due to problems with the gearbox in overdrive third. Most of the cars had a straightforward gearbox change, but on some we dismantled the gearbox and replaced the selector lever with the modified one, which was eventually fitted to all V8s from gearbox number 1404 onwards". Clausager says "early production cars had it operating also on third". But there seems to have been a lot more than that, and for a lot longer than Easter 1973, as Clausager dates car number 1224 to Jan 74 and car number 1424 to Feb 74 i.e. almost a year after Easter 1973. Maybe only press cars were modified, customers cars waiting until they broke! However for there to have been a "straightforward gearbox change" there would have to be supplies of already modified gearboxes available. Vee's gearbox number is 598 higher than her chassis number, which is a lot more than the numbers above imply.
May 2020: The current issue of Enjoying MG from the MGOC has an article on the Costello V8s, including a reprint of a Motor magazine test dated June 2nd 1973, in which they write "Ken has had to blank off overdrive on 3rd gear since a couple of converted machines were brought back under warranty with broken third gears after the customers had repeatedly changed down from overdrive under full throttle in third gear". Maybe the factory thought by using a detuned V8 they would avoid that, but clearly not. »
jusque en janvier 1974, ils ont modifié parce que le pignon de troisième ne supportait pas le dés enclenchement de l’overdrive à la volée.
« V8s originally had OD on 3rd and 4th, changing to 4th gear only to prevent damage to the OD unit. A V8 Register survey estimates 60% of chrome bumper cars had OD 3rd. All bar three (out of 65) up to car number 1160 (Dec 73/Jan 74), then a gap in knowledge to 1195 with 1170 and 1172 having OD 3rd, then virtually no cars up to the end of production. However four cars after the apparent change point claim to have had OD 3rd from new, the last being 1622 (May 74). The Parts Catalogue states it changed at "(G)A1404" i.e. gearbox No. A1410. The transcript of a talk by Don Hayter in 2002 has Geoff Allen who worked in Rectifications during the development of the V8 stating that the modification was done on the press and early cars, but then Geoff agrees with Victor Smith that the mod wasn't done until car number 1300 or thereabouts! In David Knowles's 'MG V8' Geoff Allen writes that "Over the 1973 Easter Bank Holiday, and for several days and overtime evenings afterwards, a number of shop rectification fitters worked on the ten press cars and two other cars to remove the overdrive operation on third gear, due to problems with the gearbox in overdrive third. Most of the cars had a straightforward gearbox change, but on some we dismantled the gearbox and replaced the selector lever with the modified one, which was eventually fitted to all V8s from gearbox number 1404 onwards". Clausager says "early production cars had it operating also on third". But there seems to have been a lot more than that, and for a lot longer than Easter 1973, as Clausager dates car number 1224 to Jan 74 and car number 1424 to Feb 74 i.e. almost a year after Easter 1973. Maybe only press cars were modified, customers cars waiting until they broke! However for there to have been a "straightforward gearbox change" there would have to be supplies of already modified gearboxes available. Vee's gearbox number is 598 higher than her chassis number, which is a lot more than the numbers above imply.
May 2020: The current issue of Enjoying MG from the MGOC has an article on the Costello V8s, including a reprint of a Motor magazine test dated June 2nd 1973, in which they write "Ken has had to blank off overdrive on 3rd gear since a couple of converted machines were brought back under warranty with broken third gears after the customers had repeatedly changed down from overdrive under full throttle in third gear". Maybe the factory thought by using a detuned V8 they would avoid that, but clearly not. »
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
Merci a tous effectivement ma MGB est de 1979 nord américaine
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
Merci a tous effectivement ma MGB est de 1979 nord américaine
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
Bonjour mon overdrive fonctionne bien ,une personne pourrait m'expliquer pourquoi ma marche arrière saute ? merci
Re: boite 4 vers boite 4+OD - echange standard ou bien ?
ma marche arrière saute
le pignon inverseur de marche arrière, il inverse le sens de rotation en utilisant les pignons de première, n’est verrouillé que par le bonhomme de verrouillage de la tringle de sa fourchette, si les dents sont usées elles ont tendance à s’éjecter, le verrouillage n’est pas assez fort pour tenir la vitesse engagée.
Album MG
le pignon inverseur de marche arrière, il inverse le sens de rotation en utilisant les pignons de première, n’est verrouillé que par le bonhomme de verrouillage de la tringle de sa fourchette, si les dents sont usées elles ont tendance à s’éjecter, le verrouillage n’est pas assez fort pour tenir la vitesse engagée.
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