bonjour,
ça y est mes étriers sont dégrippés.
ils sont tous beaux, on dirait des neufs...un ami me les a microbillés !
waouuu !
par contre j'envisage de changer les pistons, quelqu'un a t il une bonne adresse ?
pour info chez Grardel, 33?/pistons soit +/- 140 ? pour les 4.
Je trouve ça un peu cher, mais bon si c'est le prix pour remettre la C sur route en bénéficiant d'un bon freinage....
ce week end, j'ai démonté mon réservoir....c'est pénible à faire : avec l'age, certains écrous tournaient dans le vide, surtout les écrous qui sont dans ces saloperies d'agrafes !!!! (ceux qui ont déjà démonté me comprendront !) au remontage promis je remplace ces agrafes par des rondelles et écrous !
j'ai réussi à monter ma batterie....au final 1 de 12 volts fera l'affaire.
J'ai changer mon filtre à huile (trop facile )
LA SUITE BIENTÖT
SUITE REMISE EN ROUTE[MGC] étriers de freins
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Re: SUITE REMISE EN ROUTE[MGC] étriers de freins
Bonjour,
Et bien pour tes pièces, tu n'as pas comparé avec les tarifs de Jean-Paul chez About Britisch Car à Caestre (59) ?
Ces derniers sont distributeur Moss alors que Grardel est distributeur Anglo-Parts et j'ai pu constater des écarts de prix entre les deux.
A +
Et bien pour tes pièces, tu n'as pas comparé avec les tarifs de Jean-Paul chez About Britisch Car à Caestre (59) ?
Ces derniers sont distributeur Moss alors que Grardel est distributeur Anglo-Parts et j'ai pu constater des écarts de prix entre les deux.
A +
**SMS** KAJEJE
Puis je copier la photo et la mettre sur le site de la MGC
Bien cordialement
http://bchtl41.free.fr
Puis je copier la photo et la mettre sur le site de la MGC
Bien cordialement
http://bchtl41.free.fr
neo a écrit :**SMS** KAJEJE
Puis je copier la photo et la mettre sur le site de la MGC
Bien cordialement
http://bchtl41.free.fr
ben oui, ça n'est pas ma voiture !
je ne te demanderai pas de droit à l'image ! ;-)
J'ai posé la question, concernant la couleur du moteur, sur le forum anglais dédié à la mgc.
réponses
michel, aix en provence france
Could you tell me, please, the engine color référence for MGC. Is this the same color as Austin Healey ? Thank you.
rick ingram, central illinois, usa, mowog1@aol.com
It's not quite a true Healey green. A little more silver to it, in my opinion. DEFINITELY no the dark Healey or Austin green founr on some Sprites and Coopers.
Hirsch paints on the American east coast make a pretty good colour, in my opinion.
rick
John H, Wisconsin
Michel, there seams to be a varity of thought on wich color is correct. I have seen many that are a blue green close to the Healy, mine is more a silver green and very close to the original color that was on the engine in my 69 car. The paint code I used is late 1960's Chrysler, factory code F3.
Drew Hastings, Wallaceburg, Ontario
While restoring our 69C I used the spray can engine paint sold by Little British Car Co (Moss distributor...and an excellent supplier). As a match it was quite close to the original paint if not just a tiny bit lighter and provided an excellent finish.
To quote Ken Smith however....the correct colour is "whatever came out of the can the day it was built.....!!!!!"
http://www.mgcars.org.uk/pics/hastingsc2.jpg
Drew
John H, Wisconsin Drew, the color in the picture is very close to what I have. I had it mixed as a urathane.
Wherda
Ditto John's comments...
But...I have seens some somewhat 'blue' MGC blocks!
(and not becessarily because they were depressed!)
Wherda
s curtis, Berkshire, United Kingdom, stephen.curtis@tesco.net
Wherda you are absolutley correct .i have seen several us cars with this and recently a uk car fitted with a us spec head but not drilled on the castings in blue,but green is the main colour
forum anglais
http://www2.mgcars.org.uk/cgi-bin/gen5? ... &subject=5
réponses
michel, aix en provence france
Could you tell me, please, the engine color référence for MGC. Is this the same color as Austin Healey ? Thank you.
rick ingram, central illinois, usa, mowog1@aol.com
It's not quite a true Healey green. A little more silver to it, in my opinion. DEFINITELY no the dark Healey or Austin green founr on some Sprites and Coopers.
Hirsch paints on the American east coast make a pretty good colour, in my opinion.
rick
John H, Wisconsin
Michel, there seams to be a varity of thought on wich color is correct. I have seen many that are a blue green close to the Healy, mine is more a silver green and very close to the original color that was on the engine in my 69 car. The paint code I used is late 1960's Chrysler, factory code F3.
Drew Hastings, Wallaceburg, Ontario
While restoring our 69C I used the spray can engine paint sold by Little British Car Co (Moss distributor...and an excellent supplier). As a match it was quite close to the original paint if not just a tiny bit lighter and provided an excellent finish.
To quote Ken Smith however....the correct colour is "whatever came out of the can the day it was built.....!!!!!"
http://www.mgcars.org.uk/pics/hastingsc2.jpg
Drew
John H, Wisconsin Drew, the color in the picture is very close to what I have. I had it mixed as a urathane.
Wherda
Ditto John's comments...
But...I have seens some somewhat 'blue' MGC blocks!
(and not becessarily because they were depressed!)
Wherda
s curtis, Berkshire, United Kingdom, stephen.curtis@tesco.net
Wherda you are absolutley correct .i have seen several us cars with this and recently a uk car fitted with a us spec head but not drilled on the castings in blue,but green is the main colour
forum anglais
http://www2.mgcars.org.uk/cgi-bin/gen5? ... &subject=5
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