Si je veux tester cette bobine , sachant que ma voiture est à masse positive quel est le bon branchement pour SW et CB ; le moins viens de la clé de contact
merci
Test bobine
- JMAU
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Re: Test bobine
Bonjour,
A l'origine : PLUS à la masse et ancien marquage :
SW relié au contacteur (ignition SWitch)
CB relié à l'allumeur (Contact Breaker)
Donc
le SW = MOINS
le CB = PLUS
???
A l'origine : PLUS à la masse et ancien marquage :
SW relié au contacteur (ignition SWitch)
CB relié à l'allumeur (Contact Breaker)
Donc
le SW = MOINS
le CB = PLUS
http://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig104.htmSo how do we know which way to connect the ignition coil for best results? Original production coils were generally marked on the primary terminals "SW" for Switch and "CB" for Contact Breaker. This was assuming the vehicle wiring was connected for positive earth (positive battery cable grounded on the chassis).
???
Re: Test bobine
Merci pour ces précisions accompagnées de la démonstration par l'image et le texteJMAU a écrit :Bonjour,
A l'origine : PLUS à la masse et ancien marquage :
SW relié au contacteur (ignition SWitch)
CB relié à l'allumeur (Contact Breaker)
Donc
le SW = MOINS
le CB = PLUShttp://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig104.htmSo how do we know which way to connect the ignition coil for best results? Original production coils were generally marked on the primary terminals "SW" for Switch and "CB" for Contact Breaker. This was assuming the vehicle wiring was connected for positive earth (positive battery cable grounded on the chassis).
???
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