jantes a rayons
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jantes a rayons
bonjour est il possible de mettre des jantes a rayons sur une mgb gt de 1974 et les convertiseurs de roues vendus actuellement sont ils adaptes et quels pneus faut il mettre merci
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bonjour oui mais qu'avez vous a me preposer merci mon email lespetitsquinquins@hotmail.fr
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Bonjour,
Sur une B 60 rayons suffisent trés largement surtout avec des jantes de 14", leur limite la plus gênante c'est le montage de 175 maxi. Sur les jantes 15" et 48 fils, oui, la casse était fréquente. Et puis, un petit truc, en roulant si possible évitez les trous, les bosses les cailloux et les franchissements de trottoirs cavaliers, d'ailleurs c'est aussi valable pour les voitures modernes dans une mesure moindre
Cdt.
Sur une B 60 rayons suffisent trés largement surtout avec des jantes de 14", leur limite la plus gênante c'est le montage de 175 maxi. Sur les jantes 15" et 48 fils, oui, la casse était fréquente. Et puis, un petit truc, en roulant si possible évitez les trous, les bosses les cailloux et les franchissements de trottoirs cavaliers, d'ailleurs c'est aussi valable pour les voitures modernes dans une mesure moindre
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Pour les Rostyle, c'est ce que j'ai sur la mienne, et n'aimant pas trop au début je commence à m'y faire.
J'ai toutjours en tête des minilites par la suite car la conversion fils me parait un peu cher et surtout l'entretien des roues me rebute un peu.
Je roule pas mal avec depuis que je l'ai et n'ai pas franchement envie de passer un trop de temps à faire briller ces roues fils au demeurant magnifique
J'ai toutjours en tête des minilites par la suite car la conversion fils me parait un peu cher et surtout l'entretien des roues me rebute un peu.
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Avec du ruban autocollant de carrossier le résultat et le même
http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewP ... ortOrder=1
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le transfert de masse latéral d'une caisse d'automobile en virage est assez important, avec les silent-blocs d'origine le pont arrière de la mgb n'est pas trés bien positionné ce qui engendre ces frottements, il n'existe pas deux modèles de pont pour rien, le montage de silent-bloc d'un autre type, polyuréthane ou nilatron, permet un meilleur positionnement du pont et évite peut être ces frottements, un autre problème peut se présenter c'est le non alignement du pont avec la caisse, ce qui est assez fréquent, et donc le côté ou l'espace entre le pneu et la lèvre intérieure de l'aile est le plus faible à de grande chance de frotter
Converting between Wires and Rostyles
When I restored my roadster I opted to convert it to chrome wire wheels. It was well worth it - when given the full clean and polish treatment they look stunning in the sunshine even though it takes about five hours, but there were one or two learning experiences on the way.
As shown above steel wheel axles are wider than wire wheel axles. This is because the wheels differ in the distance between the hub face and the outer face - steel wheels have the hub face nearer to the outside face of the wheel than wire wheels. The result is that, on a given axle, a pair of steel wheels will be closer together than a pair of wire wheels. In order for the wheels of both types to run central in the arches the wire-wheel axle is narrower than the steel wheel axle by an inch or so.
Consequently putting wire-wheel hubs on a steel wheel axle, which is the usual way of converting, ends up with the tyres much closer to the outer wing/fender arches and they can rub badly when cornering, especially when laden. There are special conversion hubs available which are machined differently so that the wheels sit closer to each other than if standard wire-wheel hubs were used, but they still stick further out than the steel wheels did. I used conversion hubs but still experienced bad rubbing when fully laden, more so on the left than the right. (This offset to the left seems to be very common, and in my experience must be due to the way the body panels were assembled on the original jigs, since the axles have the same spring-mount to back-plate measurement at both ends. I have also seen the same offset when a non-MG axle was used in a V8 conversion.)
Grinding down the turned-under lip of the wing on the left-hand side didn't help much, neither did fitting new rear springs. I had to do something with a major trip to France coming up, so invested in rubber-bumper roadster springs all round. These lifted and stiffened the rear enough to stop the rubbing under all but the most extreme cornering manoeuvre when fully laden, and together with the front they also eliminated most of the roll and dive, which initially was a bonus. However the down-side was a very harsh and unpleasant ride over some surfaces, and a much increased tendency for the rear to break away in the wet, neither of which I was happy with.
After a few years, as the original rear axle had been whining for some time and had the not uncommon diff-clonk, I decided to invest in a proper wire-wheel axle. Found a used (very used) one, had it reconditioned (which was a bit of an exercise in itself), fitted it without any problems, and refitted my 'new' chrome bumper rear springs. At last a decent ride without any rubbing under any conditions. Still find the rear tends to break away in the wet, but only when braking in a curve. I still have the RB front springs fitted, whether this is something to do with it I don't know.
At the front, completely standard hubs are used.
En gros il est dit que le déport des jantes à rayons n'est pas le même que celui des jantes en tôle, que les moyeux pour adapter les jantes à rayons ont un dessin différent pour "rentrer" les jantes à rayons, que en virage le pneu touche la lèvre de l'aile plus à gauche que à droite, il a meulé les lèvres des ailes et monté des lames de ressort de rubberbumper, à la fin il a monté un pont pour roues à rayons, à l'avant montage standard
When I restored my roadster I opted to convert it to chrome wire wheels. It was well worth it - when given the full clean and polish treatment they look stunning in the sunshine even though it takes about five hours, but there were one or two learning experiences on the way.
As shown above steel wheel axles are wider than wire wheel axles. This is because the wheels differ in the distance between the hub face and the outer face - steel wheels have the hub face nearer to the outside face of the wheel than wire wheels. The result is that, on a given axle, a pair of steel wheels will be closer together than a pair of wire wheels. In order for the wheels of both types to run central in the arches the wire-wheel axle is narrower than the steel wheel axle by an inch or so.
Consequently putting wire-wheel hubs on a steel wheel axle, which is the usual way of converting, ends up with the tyres much closer to the outer wing/fender arches and they can rub badly when cornering, especially when laden. There are special conversion hubs available which are machined differently so that the wheels sit closer to each other than if standard wire-wheel hubs were used, but they still stick further out than the steel wheels did. I used conversion hubs but still experienced bad rubbing when fully laden, more so on the left than the right. (This offset to the left seems to be very common, and in my experience must be due to the way the body panels were assembled on the original jigs, since the axles have the same spring-mount to back-plate measurement at both ends. I have also seen the same offset when a non-MG axle was used in a V8 conversion.)
Grinding down the turned-under lip of the wing on the left-hand side didn't help much, neither did fitting new rear springs. I had to do something with a major trip to France coming up, so invested in rubber-bumper roadster springs all round. These lifted and stiffened the rear enough to stop the rubbing under all but the most extreme cornering manoeuvre when fully laden, and together with the front they also eliminated most of the roll and dive, which initially was a bonus. However the down-side was a very harsh and unpleasant ride over some surfaces, and a much increased tendency for the rear to break away in the wet, neither of which I was happy with.
After a few years, as the original rear axle had been whining for some time and had the not uncommon diff-clonk, I decided to invest in a proper wire-wheel axle. Found a used (very used) one, had it reconditioned (which was a bit of an exercise in itself), fitted it without any problems, and refitted my 'new' chrome bumper rear springs. At last a decent ride without any rubbing under any conditions. Still find the rear tends to break away in the wet, but only when braking in a curve. I still have the RB front springs fitted, whether this is something to do with it I don't know.
At the front, completely standard hubs are used.
En gros il est dit que le déport des jantes à rayons n'est pas le même que celui des jantes en tôle, que les moyeux pour adapter les jantes à rayons ont un dessin différent pour "rentrer" les jantes à rayons, que en virage le pneu touche la lèvre de l'aile plus à gauche que à droite, il a meulé les lèvres des ailes et monté des lames de ressort de rubberbumper, à la fin il a monté un pont pour roues à rayons, à l'avant montage standard
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