BOnjour,
Mon MGB est équipée de filtres à air KN de forme conique. Je souhaite les nettoyer. Suis-je absolument obligé d'utiliser le produit de nettoyage de filtres et l'huile de marque KN?
MGcalement votre
Nettoyage filtres à air KN
21. Can I use anything other than K&N cleaner and oil?
We recommend that you only use K&N oil and cleaner. K&N air filter oil is a compound of mineral oil blended with special polymers to form a very efficient tack barrier. We have performed tests on numerous oil combinations and our blend has the required properties for maximum flow and filtration. Petroleum products such as transmission fluid and motor oil will soften and destroy the rubber sealing edges. Our cleaner is a non-detergent degreaser. Solvents and gasoline will harden the rubber seals causing the filter to distort (shrink). A mild detergent can be used in a pinch, but care should be taken to fully rinse it out. Rinsing detergent out of a filter is similar to getting soap out of a sponge; it?s not that easy to do. Always make sure the filter is completely dry before re-oiling.
http://www.knfilters.com/faq.htm
We recommend that you only use K&N oil and cleaner. K&N air filter oil is a compound of mineral oil blended with special polymers to form a very efficient tack barrier. We have performed tests on numerous oil combinations and our blend has the required properties for maximum flow and filtration. Petroleum products such as transmission fluid and motor oil will soften and destroy the rubber sealing edges. Our cleaner is a non-detergent degreaser. Solvents and gasoline will harden the rubber seals causing the filter to distort (shrink). A mild detergent can be used in a pinch, but care should be taken to fully rinse it out. Rinsing detergent out of a filter is similar to getting soap out of a sponge; it?s not that easy to do. Always make sure the filter is completely dry before re-oiling.
http://www.knfilters.com/faq.htm
- benoit
- Région : France - PACA
- Type : B
- année : 1963
Salut,
concernant les filtres es-tu sur de devoir vraiment les nettoyer ?
normalement ils ont une durée de cycle de nettoyage vraiment impressionnante il me semble dans les 60000-80000km, du moins pour les miens les "grands modèles" avec platine noire MG.
comme dit michel n'utiliser QUE des produits k&n.
a+
ben.
concernant les filtres es-tu sur de devoir vraiment les nettoyer ?
normalement ils ont une durée de cycle de nettoyage vraiment impressionnante il me semble dans les 60000-80000km, du moins pour les miens les "grands modèles" avec platine noire MG.
comme dit michel n'utiliser QUE des produits k&n.
a+
ben.
- benoit
- Région : France - PACA
- Type : B
- année : 1963
Salut,Popart a écrit :Oui, il faut nettoyer ce filtre.
Sur mon MGF, j'en ai un et tout les 5000 à 10000 km, je fais nettoyer ce filtre.
Si nécessaire, je peux fournir une adresse pour l'achat de produits adéquats.
cela me parait bizarre ton cycle de nettoyage, un filtre papier a une durée de vie d'environ 20000 a 30000 km, alors les k&n huilé 2x moins ???
et vous changez de bougies tout les 1000km sur vos F ???
http://www.knfilters.com/clningins.htm
-> en utilisation normale un cycle de nettoyage tous les 50000-100000 miles, et à chaque sortie 4x4 ou conditions difficile -> j'imagine nos MG dans le desert...
a+
ben.