Bonjour, les DCOE 40 et 45 sont .... les mêmes :
http://www.webcon.co.uk/weber/40dcoe.htm
http://www.webcon.co.uk/weber/45dcoe.htm
La différence réside dans les buses venturis :
le 40 accepte des buses allant de 24 à 36 mm ;
le 45 accepte des buses allant de 28 à 40 mm.
En buse de 34, et avec les jet, ? idoine, le 40 ou le 45 sont similaire au SU 4, un tout petit poil de couple en moins en bas, mais plus d?accélération dû à la pompe de reprise.
En buse de 36 mm, plus ou moins similaire au SU 6 , moins de couple en dessous, plus d?accélération et si le « moteur suit » va plus haut dans les tours.
En buse de 38 (uniquement sur le DCOE 45), la bas régime est laborieux, mais avec une préparation idoine du moteur et de la culasse et de l?échappement, il permet de monter fort et fort haut.
Si tu as quelqu?un pour te calibrer les jets et autre tubes, commence en buses de 34, tu en sera content.
Avec un Weber, n?oublie pas de changer les ressorts d?allumeur ou de passer à un 43D4 préparé par Aldon.
Au point de vue des pipes, Oselli est mythique :
http://www.oselli.com/services_mgb
Et voir à la fin : SU to Weber (45) convertion with Oselli manifold : c?est du beau matériel :
http://journals.aol.co.uk/mgbgtracing/MGBMechanicalHelp
ex:
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I have always thought the twin SU's looked better, they can be hard work though. I changed to a Weber DCOE 45/152 on an Oselli manifold, instant fix on fuel settings, power and throaty roar, but its swapped English charm for Italian brash.
The photos are all of the same car. The Weber did solve all the setup problems a pair of SU's can give. I took a lot of time refurbishing the Weber with a full service kit. Fitted the correct new jets, bolted it on. Started first turn. However without the choke being connected, starting from cold takes method and touch. A bit like banging the side of the tele to make it work. Ignition on, wait for the pump to fill the floats, pump the accelerator four times, the pump clicks again as some of the fuel from the float has been sprayed into the venturi causing a rich start mixture. semi depress the pedal and off you go. The only let down with the Weber is the price. at £550 for a B series setup. You can find the manifolds around and pick up a DCOE 45 of various web auction sites. You will need to re jet and fiddle about at first with cables and pipes. Get it right and one of the main reasons for MGB running troubles will be no more. Don't even think about adjusting the carbs, whatever type, until the ignition system is right. SU's can benefit from better air filtering. However you can cause all types of air flow disturbance without fitting Stubb Stacks. Think smooth!
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Bref, si tu jettes ton DCOE 40 donne moins un MP, je suis preneur ; si par après, tu jettes tes HS6, je suis preneur aussi.